Think-Pink en Leo Burnett zien overal borsten.

Vrijdag 3 juni 2016 — Zo’n anderhalve maand geleden won Think-Pink de Fairtime Award van Medialaan. Een waar godsgeschenk voor deze nationale vereniging die zich inzet om de strijd tegen borstkanker onder de aandacht te brengen en te houden. De creatie van Leo Burnett bekoorde de jury immers zozeer dat deze hen als winnaar uitriepen in zowel radio als tv. En op deze manier kreeg Think-Pink een grote waarde aan airtime, die voor hen anders onbereikbaar is.

Belangrijk is dat vrouwen hun borsten regelmatig laten controleren, maar vrouwen zijn geneigd dat belangrijke onderzoek te begraven in hun drukke leven. Tenzij hun naasten en geliefden hen erop aanspreken. Dat kunnen familieleden zijn, of de kinderen, of natuurlijk hun mannen. En laat mannen nu toch wel een heel speciale band hebben met borsten. Ze kunnen er niet over zwijgen, ze zien ze overal. Dat vormde de basis voor de campagne, die intussen werd geproduceerd en gelanceerd op de televisie- en radionetten van Medialaan.

Het is dus een campagne voor vrouwen geworden, maar van mannen en door mannen, met een luchtige en humoristische toon, wat zéér belangrijk is voor Think-Pink. Optimisme en zin in het leven zijn volgens hun immers belangrijke wapens in de strijd tegen de ziekte en al zeker in het genezingsproces. Voor de beelden van de tv-spot werd een beroep gedaan op het geoefende oog van heel aantal bekende, mannelijke fotografen, die zich maar al te graag achter dit goede doel wilden scharen.

Als u meer info wil over Think-Pink of hen wil steunen, surf dan naar think-pink.be.

Brand: Think-Pink
Client: Heidi Vansevenant, Jürgen Vanpraet