Leo Burnett een jaar in 10 maanden

Woensdag 21 december 2011 — Nieuwe campagnes, mensen, klanten en awards
Afgelopen jaar werd een sterk overgangsjaar voor Leo Burnett Brussels. Het bureau kreeg een nieuwe creatieve directie. En er verschenen opvallende campagnes met als hoogtepunten onder meer Bonux voor P&G en de Fiat Cabrio Days, goed voor 3 Bronze Eurobest Awards.

Op 14 februari 2011 kwamen Tom Loockx en Jorrit Hermans als Creative Directors aan boord bij Leo Burnett Brussels. Het ex-Boondoggleteam voegde zich bij het management en ontwikkelde samen met Barbara Vangheluwe en Sven Wouters een eigen visie en methode met als eerste resultaat de campagne voor de Fiat Cabrio Days. Een radiocampagne die meteen ook een succesvolle pr- en activatiecampagne werd.

Voor P&G creëerde Leo Burnett The Smart Campaign voor het low cost wasmiddel Bonux: zes televisiefilms van de Nederlandse videokunstenaars Lernert & Sander waarin alle clichés van de wasmiddelreclame een voor een sneuvelden. De campagne bewees ook dat televisie wél in staat is om online conversatiewaarde te creëren met #bonux in Twitterfeeds, Facebookstatussen en blogposts wereldwijd.

Met The Most Remote Postbox voor Jeep zocht en vond Leo Burnett de meest afgelegen postbus van België om van daaruit een mailing te versturen voor Jeep. Wie de mailing in de bus kreeg, kon online het traject van de Jeep Compass naar de postbus in kwestie volgen. Of hoe een papieren uitnodiging een bewijs kon worden van je merkbelofte.

The Kid Car Journalists, twee jongens van een jaar of acht, recenseerden als eerste Belgische journalisten de nieuwe Fiat Freemont, een familiewagen bedoeld voor het héle gezin. Omdat een familiewagen ook getest moet kunnen worden door de héle familie. Leo Burnett bracht The Kid Car Journalists tot op de redactie van Autokanaal.be

Het bureau won in 2011 ook het Samsung account voor mobile, audio visual en home appliances. Met als eerste interactieve campagne de Samsung Speed Deals. Een webgame waarbij je gratis prijzen kon winnen via een livestream van een gsm waarop willekeurige deals werden getypt.

Er kwamen in 2011 ook nieuwe mensen in het team van Leo Burnett. Willem De Wachter en Thomas Thysens zijn een junior creative team. Veronique Allard is Traffic Manager en Annelies Degens is Account Manager.

Eind November won Leo Burnett Brussels ook 3 Bronze Eurobest Awards, en een Silver Epica Award voor de Fiat Cabrio Days. De IP-campagne werd in de Merit Awards genomineerd als Self Promotion of the Year, en Creative Directors Tom Loockx en Jorrit Hermans kregen de nominatie voor Creatives of the Year 2011. Op 27 januari 2012 worden de Merit Awards uitgereikt.

Fiat Cabrio Days case

Bonux White Sheet NL