Leo Burnett Brussels helpt je met je zoektocht naar Panini stickers, als jij Missing Children Europe helpt met hun zoektocht naar vermiste kinderen.

Donderdag 14 juli 2016 — Brussel, 14 juli 2016 - Het EK is dan wel voorbij, iedereen is nog volop op zoek naar ontbrekende voetbalstickers om zijn of haar Panini stickerboek vol te plakken. Leo Burnett Brussels grijpt de Panini-gekte aan om een campagne te lanceren voor Missing Children Europe, de Europese federatie voor het welzijn van vermiste en seksueel misbruikte kinderen. In een print advertentie en een online movie is iemand te zien die een stickerboek aanvult met stickers van vermiste kinderen. Dit boek is uiteraard niet echt te koop, maar via www.missingstickers.eu kan je wel je ontbrekende Panini stickers bestellen. Het geld dat je hiervoor betaalt gaat integraal naar Missing Children Europe. Op die manier steun je Missing Children Europe om hun zoektocht naar vermiste kinderen verder te zetten.

Sedert april is zowat elke voetbalfan in Europa bezig met het verzamelen van Panini voetbalstickers. Met 24 landenteams en meer dan 96 bladzijden is het album dikker dan ooit: je hebt zo’n 640 stickers nodig om je boek te kunnen vervolledigen. Dat zijn er veel. Iedereen is dan ook druk op zoek naar zijn of haar ontbrekende voetballers. Leo Burnett Brussels en Missing Children Europe snellen iedereen ter hulp en komen met een website waar je je ontbrekende stickers kan kopen. De opbrengst gaat integraal naar Missing Children Europe en daarmee kunnen zij hun ‘ontbrekende kinderen’ opsporen. De actie zal een maand lopen in diverse Europese landen zoals België, Portugal, Italië, Frankrijk en Servië.

Bekijk hier de televisiespot.
www.missinstickers.eu

Producer TV: Brigitte Baudine
Post-production: Mikros Image
Sound production: Bubbles